2011. október 14., péntek

A minőség európai csillagai


A lakóhelytől távolabb eső vidékek felkeresése az emberek évszázados igénye. Az úti cél kiválasztásának okai különbözőek, egyéni igényektől, elképzelésektől, eseményektől függőek. A szálláshelyek az utazás fontos állomásai, kiválasztásukban számos tényező szerepet játszik. A szálláshelyek tematikus kínálatai a pihenés módjának megválasztásakor döntőek.
A hoteleket szabványosan csillagokkal különböztetjük meg. 1-5 skálán, növekvő sorrendben változnak az alapvető előírások és a minőségi elvárások. Az átlagos igényeket kielégítő szálloda a 3*, a komfort fokozat. Első osztály a 4*, mely magas igényeket hivatott kielégíteni. Az 5* a luxus kategória, mely megfelel a legmagasabb elvárásoknak.
A szállodák osztályba sorolásának objektív és szubjektív összetevői vannak. A látható, mérhető, kézzel fogható és a „háttér” együttese határozza meg a minősítés alapját az előírások függvényében. Egyes kategóriákban meghatározott az épület minősége, a szobák mérete és berendezése. Az alapvető szolgáltatások köre a csillagok számával bővül. Döntő tényező az üzemeltetésre vonatkozó szabályok alkalmazása és a humán erőforrás létszáma, felkészültsége, a vendégfogadással kapcsolatos kompetenciák megléte és alkalmazni tudása.
Magyarországon a szállodák üzemeltetői az eddigi gyakorlatnak megfelelően, a besorolási kategóriákra vonatkozó paraméterek figyelembe vételével önjelölés alapján „osztályozták magukat.” A szolgáltatást igénybe vevők pedig sok esetben eltéréseket tapasztalnak az azonos csillaggal rendelkező szállodák között országon belül, de az országhatárokon túl is.

Elérkezett az idő, hogy vendéglátó és vendég egyaránt a megelégedettség érzésével élhessen, az adok és a kapok oldalon egyaránt. Hét európai ország részvételével két esztendeje létrejött egy rendszer, a Hotelstars Union által kidolgozott harmonikus követelményrendszerre alapozva.  Az elmúlt évben a 7 tagországban, közel 17 ezer szálloda kezdte meg – és számosan befejezték – az egységes elvek alapján történő osztályozást. A feltételek azok véleménye, igényei és elvárásai alapján kerültek kidolgozásra, akik a szolgáltatásokat igénybe veszik, akik a kínálatból választanak, akik a szállodák működésének kulcsfigurái, akik elégedettsége a láthatatlan „rovat a könyvelésben.”  Ők pedig a VENDÉGEK. Nem kevesebb, mint 270 feltételnek kell teljesülni az egységes európai minősítési rendszerben a szállodákra vonatkozóan. A kulcsszó pedig az egységes. Jelzője a rendszernek, a vendég tapasztalásának és a szállodák hatékony működésének egyaránt. Három kifejezés közé lehet a jövőben egyenlőségjelet tenni. Mégpedig a minőség, minősítés és az előny szavak közé.
A Prémiumhotelek elegáns, három-, négy- és ötcsillagos szállodái közül többen – megfelelve a feltételeknek – kiérdemelték a Hotelstars.eu minősítést.
Akiket büszkeséggel tölthet el, hogy csillagaik fényesebbé váltak és elismerésképpen ott ragyog a „Réztábla a kapu alatt.”: Prémiumhotelekminősített szállodái.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése